Положих клетва и я наруших

Неотдавнашната ректорска криза в Медицинския университет – София (вж. предишните публикации) потисна всички работещи в него, но мен повече от мнозина други. Защото на парламентарните избори бях гласувала за Реформаторския блок. Аз съм стара „синя“ привърженичка, гласувала за СДС още през 1990 г. И сега всеки път търся готини хора с готини идеи да гласувам за тях. Дори ако не е ясно дали ще минат бариерата от 4%, за да влязат в Народното събрание.

Разбира се, всеки пълнолетен човек е наясно, че политиката е мръсна работа. Хората, които се занимават с нея, не могат да бъдат изцяло готини, а покрай тях неизбежно се завъждат и други. Понякога дори не разбираме защо. Не разбираме защо покрай Иван Костов се навъртаха Христо Бисеров, Вилхелм Краус и Йордан Цонев (известен още като Данчо Ментата). Също така не разбираме защо Реформаторският блок се получи чрез пакетиране на „нашите“ хора с измислената партийка на Меглена Кунева. Може би – и от тази мисъл ми призлява – такива субекти са приветствани в „нашата“ партия или коалиция, защото са много добри в намирането на спонсори. И понеже нищо не може да бъде идеално в нашия несъвършен свят, избираме най-малкото зло, замижаваме и гласуваме.

Но атаката срещу Медицинския университет ми дойде в повече. Оказва се, че аз гласувам за „автентичното дясно“, а в резултат една жадна за власт номенклатурна снаха, докопала се до министерски пост, се опитва да унищожи нашата алма матер. И се заклех да не гласувам повече за Реформаторския блок, докато той не се отърве от Меглена Кунева. Пошегувах се пред приятели, че гръцките богове са се клели в река Стикс, а аз мога да се закълна в Перловската река, която също е в по-голямата си част подземна (откакто я покриха) и също има води, в които предпочиташ да не се топиш.

Наближи първият тур на президентските избори и аз исках да гласувам за кандидатката на ГЕРБ Цецка Цачева. Всички, на чието мнение държах, бяха избрали кандидата на Реформаторския блок Трайчо Трайков – единствения, който в предизборната си кампания не говореше като руска подлога. Някои ме посъветваха да гласувам за Цачева на втория тур. Аз възразих, че на втория тур всякак бих гласувала за Цачева, но искам да покажа отхвърляне на Реформаторския блок още на първия тур. Не може – заявих аз – аз да гласувам за кандидата на Реформаторите, а тяхната Кунева да мачка университета ми!

Но кампанията напредна, аз се начетох на дивотии, а близките ми хора ми рекоха да не се излагам. И аз престъпих клетвата си и гласувах за Трайчо Трайков.

Утре е вторият тур. Мнозина са решили да не гласуват, защото никой от двамата кандидати не им лови окото. Разбирам ги. Но ако някой от тях случайно чете това, нека се замисли наистина ли между двамата кандидати „няма разлика“. Представете си например среща на държавните глави на страните-членки на НАТО (ако дотогава Тръмп не го е разпуснал) и България да бъде представена от генерал-социалист, отчаян русофил! Ужас! Затова хайде утре да си запушим носовете с два пръста и към урните – да изберем Цачева! Поне ще впечатлим политкоректните чужденци, задето сме избрали жена президент, след като американците не успяха.

2 коментара to “Положих клетва и я наруших”

  1. tereza Says:

    Добре, че не спечели Цацева – няма визията на Клинтън. А за Радев, само факта, че е русофил ли те притеснява?

Вашият коментар