Защо мразя българската държава

Оня ден моя приятелка се разхождала с детенцето си по пладне на централната алея на един от столичните паркове, когато трима цигани притичали край нея и й издърпали чантата.

В полицията не направили сериозен опит да тръгнат по следите на крадците, макар че в чантата имало GSM, чието откриване не е особен технически проблем. Нападение на трима престъпници срещу млада майка посред бял ден в парк, където се предполага младите майки спокойно да си разхождат децата, не се смята от нашите полицаи за достатъчен повод да си поразмърдат задниците. Но понеже същите полицаи понякога много трудолюбиво разследват кой и защо пише това-онова по блоговете, за всеки случай не посочвам в кой парк се е случило. Вероятно всеки парк би могъл да стане местопрестъпление, и то не само в София, а и в другите градове.

Не чак толкова отдавна циганки откраднаха предишния GSM на същата моя приятелка в трамвая, докато тя се връщаше от погребение. (Може би просто й е карма и трябва да си купува от най-евтините апарати и да не ги държи при документите и парите си.) Тогава крадците звъннали от нейния телефон и с нейната карта в Гърция, преди приятелката ми да успее да се свърже с оператора си. Тя предала разпечатката в полицията, но оттам с усмивчица й обяснили, че нямат пари за командировки до Гърция. Според мен, ако имаха желание, можеха чудесно да се свържат с гръцките си колеги по факса или електронната поща.

Ето какво пише участник във форума на lex.bg: „По въпроса с откраднатите телефони, разбира се че е възможно да се намери тел, стига обаче полицията да й се занимава. Познавам много хора с близки в полицията, на които до дни им откриват тел. Но имах случай, когато откраднаха чисто нов тел на 3 дни за 800 лв. До ден днешен не се намери, IMEI дадох и всичко. Само ми направи впечатление как циганорите пред 1РПУ – Варна очевадно проститутки и крадли си говореха и се закачаха с отиващите и пристигащите смени на полицията.

Веднага след това обиден полицай коментира колко усърдно, видите ли, работи полицията… но фактите говорят по-добре – отрудените хора, от чиито данъци се плащат полицейските заплати, биват ограбвани системно и безнаказано, а „полицаите се закачат с циганките, за които е ясно от какво се препитават“ (цитатът е от очевидец, описал пред мен същата мила картинка като във Варна, но този път за Женски пазар в София).

Ето защо мразя българската държава – защото тя дори не се опитва да изпълнява основната си функция, това, което оправдава съществуването на всяка държава: да поддържа реда и да пази почтените хора от престъпниците. Философията на нашите правоохранителни органи е сякаш взета от руски виц: „Ограбили ви? Голяма работа! Като ви убият, тогава елате да се оплачете!“

Междувременно нека ние, почтените българи, направим едничкото, което изглежда по силите ни: да престанем да купуваме употребявани GSM-и и друга техника втора ръка от съмнителни източници. Ако за крадените вещи нямаше пазар, разбойниците щяха да ги крадат само колкото да снабдят себе си и домочадието си. Купя ли краден GSM заради изгодната сделка, аз с нищо не съм по-добра от отрепките, които са го откраднали. Така че – за Бога, братя, не купувайте крадени вещи!

10 Коментари to “Защо мразя българската държава”

  1. Ново 20 Says:

    Защо мразя българската държава…

    Оня ден моя приятелка се разхождала с детенцето си по пладне на централната алея на един от столичните парков……

  2. Black Wolf Says:

    И омразата към държавата помага ли с нещо на някого?…

  3. mayamarkov Says:

    Blackwolf, докато пишеш такива коментари под такива постове, няма да бъдеш обичан гост по хорските блогове. Но щом питаш, ще ти отговоря: на мен тази омраза ми помага да съхранявам чувството си за реалност, а на жертвите на държавата дава емоционална подкрепа.

    • Black Wolf Says:

      Тези самскари (както биха се изразили някои мои приятели йоги 😉 ) дават илюзорно удовлетворение. Игри на ума… 😉

  4. Волен Сидеров прави коджа патаклама « Моето ъгълче Says:

    […] Моето ъгълче Блог за образование и други немаловажни (според мен) неща « Защо мразя българската държава […]

  5. P.Georgieva Says:

    И аз се учудих в случая помага ли омразата?!

    Бихте могли да запазите чувството си за реалност като внимавате повече, в което не се и съмнявам, че правите.

    Бих искала да споделя, че и в чужбина нещата стоят по същия начин, та даже и по-зле, дори и в „западналите“ демокрации.

  6. Кунев Says:

    Който българин мрази България, мрази себе си. Трябва да се работи за България, а да седиш отстрани и да храчиш, е резултат от мизантропското промиване на мозъци от ЦРУ-ционизма. Който не обича България – не обича себе си. Но българската интелигенция винаги /четете Ботев/ е била като запъртък – нито ражда, нито става за ядене. Аз обичам България и всяка секунда работя за нея. Което значи – за себе си и за децата си. Ако двама цигани са ви ограбили, не само полицията, а всички българи трябва да ги открият. А не да ги толерират. Аз пък познавам и корумпирани полицаи, но и такива, които са националисти и работят съвестно за България. Затова: „Ако е за Българско, то времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме.“ Но маразмичната българска интелигенция, в мнозинство, знае само това: да се оплаква. Работата му е майката. Работа за България.

  7. mayamarkov Says:

    Коментара на г-н Кунев го пускам като илюстрация на състоянието на духа на някои читатели.
    Г-н Кунев е ясен, но трябва да призная, че отрицателната реакция на коментаторите към този пост ме изненада неприятно. Мога само да им пожелая да нямат случай да докажат на дело как те самите биха били преизпълнени с обич в подобна ситуация.

  8. P.Georgieva Says:

    Маямарков,
    Омразата с нищо не помага, повярвайте ми.
    Полицаите в случая са най-обикновени хорица, на които не им се занимава – същото ми се случи и във Франция и в Италия – ами не им се занимаваше на жандармите и това е.

    Отвратително е да се чувстваш беззащитен и да знаеш, че някой не си върши работата. В такъв случай трябва да се стигне до разправия, за да има някаква положителна последица за жертвата, а това е уморително и свързано с хабене на нерви. Аз обикновено си ги хабя, но признавам, че за мен такива скандали са изтощителни .

    По-добре е човек да предотвратява такива събития, доколкото зависи от него, отколкото да си има работа с полицията.

    И омразата е като скандала – уморява, но пък предпазването и страхът са не по-малко обезличаващи и неплодоносни.

  9. Т.Х Says:

    Преди всичко да ви кажа „Аз не мразия България“

    Аз съм от Япония и живея и работя тук от 10 години и видях всичко какво става тук. (не съм омъжена за българин.Просто не мога.)
    Искам не искам просто мина 10 години. Аз съм позитивен човек и много съм благодарна , че дойдох в България заради моето човешко развитие. Защото много неща си научих, които нямах преди.
    На всякъде има добро и лошо и добри хора и лоши хора. Разбира се и в Япония. Затова няма кое да е по-добро нито по-лошо. Защото много зависи от гредна точка.
    затова ми е мъчно когато хората ме питат „Какво правите тук? Харесвате ли България? Не е ли по-добре в Япония? “

    Всеки има плус и минос. Важното е да си скромен и слушан да учиш нещо от другите. И да го пробваш(даже да се стремиш) да се променяш себе си да си по- добър.

    Чесно казано не виждам много , че имате желание да си учите за да се променяте себе си( а не е да премениш външен факт).
    Казвате „Това съм аз.Това е България. Такива сме защото сме българи.“ Так имате гордност по грешно.
    Напоследък през цялото време мисля защо. Заради турско робство? И ние имахме много тъжни неща. Хирошима, нагасаки, Фукушима….

    Бих искала да ви кажа следното.
    Моля ви да дослушате другите без да прекъсвате и не викайте не се скарайте. Представете си(опитайте да разберете) другите преди да правите каквото искате. Тоесто да си помислите вашето действие дари е приятно на другите хора или не.

    Имам още да разкажа но който иска да го чуе, нека да ми пише.
    Да сте(сме) щастливи! 🙂

Вашият коментар

