Спомни си и поеми дъх

Текстът по-долу е превод на пост със същото заглавие – Remembering to breathe, от блога на дама, която пише под името „На ръба“ (On the edge). Странно е до каква степен уж съвсем различни хора си приличат отвътре и се чувстват еднакво.

В живота ми е имало моменти, когато буквално съм забравяла да дишам. Спомням си първия път, когато това ми се случи. Бях на 15 години и момчето, в което се бях влюбила още като 4-годишна, ми каза, че ще се жени… Спомням си, че… цяла минута не можех да си поема дъх. Той разби сърцето ми.

След това ми се случи пак, когато докторът каза… че майка ми има рак на дебелото черво и няма да живее повече от година-две… Тя умря само след три месеца.

После най-малкият ми син се зарази със СПИН. Когато получихме положителния резултат, главата ми започна да бучи и си мислех само: „Не, това не може да е вярно!“. Молех се горещо да не е вярно… Трябваше да има грешка в теста. Но беше вярно.

Когато той умря и дойдоха да ми кажат, запазих спокойствие. Но по-късно, след погребението, току внезапно си припомнях, че е мъртъв. Това ме сварваше неподготвена и спирах да дишам. Болката в сърцето ми беше толкова силна, че смазваше дъха ми. Трябваше да си напомням, че трябва да вдишвам и издишвам… Просто не можех да повярвам, че синът ми си е отишъл завинаги. Струваше ми се непоносимо.

Научих се да понасям тези загуби, като се насилвам да поема дъх отново и отново. Така една минута, после още една и не след дълго почвах да дишам…, без да трябва да си напомням. Удивително е колко издръжлив е човешкият дух, изправен лице в лице с края на света.

Ако и на вас ви се случи същото, знайте: за да продължите да се справяте с живота, трябва само да не спирате да дишате. Напомнете си да вдишате, после пак, и пак. И скоро дишането ще продължи от само себе си. Дори ако не ви се иска.“

Вашият коментар

